Őszintén bevalljuk, a Gazdagisztán elindulása óta jó pár jachtról írtunk már, láttunk szebbnél szebb darabokat, de olyan különlegességet, mint az Adastra, még soha. Ha azt mondjuk, kivételes darab, nem mondtunk semmit.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!

Az Adastra szerintünk igazi megosztó darab: vagy az első pillantásra szerelmes lesz valaki belé, vagy egyszerűen rondának tartja. Bevalljuk, mi az első csoportba tartozunk, napok óta nézzük ezeket a képeket és nem tudunk betelni a látvánnyal. Mestermunka, na!

A szerencsés tulajdonos a Hong Kong-i hajómágnás, Anto Marden, aki igazán csekélynek számító 15 millió fontért építtette meg a hajót – talán, hogy két, Indonézia partjainál található magánszigete között használja.

A tervek az angol John Shuttleworth-t (a fenti képen középen) dicsérik, ráadásul a forma nem is öncél, alaposan megkönnyíti ugyanis a nagyobb hullámok közt is a haladást. A 42,5 méter hosszú, 16 méter széles és 52 tonna súlyú jachtot egyébként a héten eresztették vízre Kínában, öt év építést követően.

Egyik különlegessége (azon túl, persze, hogy iPaddel is irányítható... - OK, hogy csak 50 méteren belül, de akkor is) hatalmas tankja, aminek (és persze a hatékony üzemanyag-felhasználásnak) köszönhetően képes a London-New York távolságot egyetlen tankkal megtenni.

Az Adastra törzse üvegből és kevlárból készült, a hajó a hatfős személyzet mellett 9 utast tud kényelmesen (de még milyen kényelmesen!!) elhelyezni.

A szaksajtó (például a Boat International magazin) már arról cikkezik, hogy a jacht új fejezetet nyithat a hatékony hosszú távú hajózás történetében.

Az Adastrát egy Caterpillar C18-as, 1150 lóerős motor hajtja, ezen felül akad még rajta két, 110 lóerős Yanmar motor is.

A képek önmagukért beszélnek, nem is nagyon szaporítanánk tovább a szót – utat adunk inkább a gyönyörködésnek!

Ha tetszett a poszt, olvassa el ezeket is!

Föld alatti luxusszálloda épül

Eladó a hollywoodi legenda otthona

A megagazdagok kedvenc városai

A világ legdrágább órája

Az autófanatikusok Szent Grálja