Alighanem ez minden autógyűjtő álma, a Szent Grál – a Mercedes 300 SLR Roadster, melyet 1955-ben Stirling Moss vezetett a Mille Miglián. Kár, hogy az autó egész egyszerűen nem eladó.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!
Sir Stirling Moss (sokak szerint az egyik legnagyobb autóversenyző, aki soha nem volt világbajnok) pályafutásának egyik legemlékezetesebb versenye volt az 1955-ös Mille Miglia. Az olasz futamot rekord idővel, 10 óra 7 perc (és 48 másodperc, hogy egészen pontosak legyünk) alatt nyerte meg, fél órát verve a második helyezettre.
Az autó egyébként április 30-án reggel 7 óra 22 perckor vágott a (nevéhez méltóan) ezer mérföldes versenynek Bresciában, elment Rómáig és vissza. Átlagsebességét azt követően sem tudta senki felülmúlni (157 km / óra), igaz, a versenyt már csak kétszer rendezték meg, miután 1957-ben borzalmas balesetsorozatban meghalt az egyik Ferrari sofőrje és navigátora (Alfonso de Portago és Edmund Nelson), valamint 9 néző, majd még ugyanezen a versenyen még egy sofőr az életét vesztette.
Visszatérve az autóra, Sir Stirling Moss Mercedes 300 SLR Roadstere igazi ritkaság, mely a gyár tulajdonában van a mai napig, azaz megvásárolhatatlan. (1955 végén a Mercedes kivonult a motorsportból.) A modell végsebessége 248 km / óra volt, ami korának egyik csúcsdarabjává tette. (A képen a régi és az új, 2009-es autó látható együtt.)
A Mercedes ezekben az években jött elő a 300 SL Coupéval, az egyből felismerhető, különleges „Gullwing” designnal. Némi gondot jelentett, hogy hosszabb utakon az autó belseje már-már elviselhetetlenül felforrósodott.
Mégis elképesztően népszerű lett, a következő képen látható 1955-ös SL Coupe-roncsra 2009-ben találtak rá az Egyesült Államokban, és így, ebben az állapotában fizettek érte 400 ezer dollárt...
Aztán 2009-ben a Mercedes előállt egy, a brit versenyzőről elnevezett darabbal, a Mercedes McLaren SLR Stirling Moss 550 ezer fontos ára önmagában elgondolkodtató, amit persze érthetővé tesz a tény, hogy a V8-as motorral hajtott autó kevesebb mint 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 347 km/óra.
Miután összesen 75 darabot gyártottak belőle, csak a leghűségesebb SLR-vásárlóknak volt egyáltalán bármekkora esélye arra, hogy birtokukba kerüljön egy ilyen, 6,2 literes motorral felszerelt csodából.
Nekünk nem maradt más hátra, mint hogy nézegessük a képeket...
Ha tetszett a poszt, olvassa el ezeket is!
A világ legdrágább csokitojása
Hogyan legyünk multimilliomosok?
Utolsó kommentek