Őszintén bevalljuk, a Gazdagisztán elindulása óta jó pár jachtról írtunk már, láttunk szebbnél szebb darabokat, de olyan különlegességet, mint az Adastra, még soha. Ha azt mondjuk, kivételes darab, nem mondtunk semmit.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!
Az Adastra szerintünk igazi megosztó darab: vagy az első pillantásra szerelmes lesz valaki belé, vagy egyszerűen rondának tartja. Bevalljuk, mi az első csoportba tartozunk, napok óta nézzük ezeket a képeket és nem tudunk betelni a látvánnyal. Mestermunka, na!
A szerencsés tulajdonos a Hong Kong-i hajómágnás, Anto Marden, aki igazán csekélynek számító 15 millió fontért építtette meg a hajót – talán, hogy két, Indonézia partjainál található magánszigete között használja.
A tervek az angol John Shuttleworth-t (a fenti képen középen) dicsérik, ráadásul a forma nem is öncél, alaposan megkönnyíti ugyanis a nagyobb hullámok közt is a haladást. A 42,5 méter hosszú, 16 méter széles és 52 tonna súlyú jachtot egyébként a héten eresztették vízre Kínában, öt év építést követően.
Egyik különlegessége (azon túl, persze, hogy iPaddel is irányítható... - OK, hogy csak 50 méteren belül, de akkor is) hatalmas tankja, aminek (és persze a hatékony üzemanyag-felhasználásnak) köszönhetően képes a London-New York távolságot egyetlen tankkal megtenni.
Az Adastra törzse üvegből és kevlárból készült, a hajó a hatfős személyzet mellett 9 utast tud kényelmesen (de még milyen kényelmesen!!) elhelyezni.
A szaksajtó (például a Boat International magazin) már arról cikkezik, hogy a jacht új fejezetet nyithat a hatékony hosszú távú hajózás történetében.
Az Adastrát egy Caterpillar C18-as, 1150 lóerős motor hajtja, ezen felül akad még rajta két, 110 lóerős Yanmar motor is.
A képek önmagukért beszélnek, nem is nagyon szaporítanánk tovább a szót – utat adunk inkább a gyönyörködésnek!
Ha tetszett a poszt, olvassa el ezeket is!
Föld alatti luxusszálloda épül
Eladó a hollywoodi legenda otthona
A megagazdagok kedvenc városai
Az autófanatikusok Szent Grálja
Utolsó kommentek