Másról sem szólnak a hírek, mint a válságban lévő világgazdaságról, ami persze igaz is, kivéve egy szegmenst: a luxuscikkek eladása ugyanis szárnyal. Az ok a fejlődő országok szupergazdagjaiban keresendő.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon!
Fantasztikus évet zárt 2011-ben a luxustermékek piaca, köszönhetően elsősorban a fejlődő országokban gombaként szaporodó milliomosok és milliárdosok vásárlásainak.
A Wall Street Journal kimutatásai szerint a Prada például nem kevesebb, mint 33,1 százalékkal növelte eladásait (ami azért legyünk őszinték, még gazdasági békeidőkben is szép teljesítmény lenne), de nem panaszkodhatnak a többiek sem. Néhány adat a növekedésekről: LVMH 20, Hermes 18 százalék, és PPR (egyebek mellett a Gucci tulajdonosa) 22,1 százalék. Nem csoda, hogy utóbbi például 110 új üzletet tervez nyitni idén, ennek a felét (!) Ázsiában – ezekkel együtt immár 900 boltban várják majd a vevőket.
Hosszútávú növekedés
„Szerencsénk van, hogy egy rendkívül nemzetközi szegmensben működhetünk” - nyilatkozta a Gucci mellett az Yves Saint Laurent-t, a Bottega Venetát és a Balenciagát is jegyző PPR vezérigazgatója.
„Az ázsiai piacokon strukturális növekedést figyelhetünk meg, ami a következő tíz ívben minden bizonnyal folytatódik majd” - tette hozzá Francois-Henri Pinault.
Persze a luxusiparnak is megvannak a maga problémái, bár alighanem sokan bevállalnák ezeket a gondokat. A helyzet ugyanis az, hogy több olyan márka is akad, amely képtelen teljesíteni a megrendeléseket. A Hermes például nem tud annyi Kelly és Birkin táskát gyártani, amennyi elég lenne, és hasonló helyzetben van az LVMH a csúcsminőségű konyakjaival.
Ha tetszett a poszt, olvassa el ezeket is!
Adele világsztárhoz méltó új otthona
Christina Aguilera luxusotthona
A sztárok kedvenc luxusszigetei
Ők keresnek milliókat Whitney Houston halálán
Kémfotó az új Porsche 911 cabrióról
Utolsó kommentek